21 септември 2009

Размисли и страсти в събота по обяд

Публикувано от Trichocephalus Икона, 11 април 2009 - 12:59
Торентите са като нож с две остриета - хубаво е имаш всичко, лошо, е когато започне сийда, и дърпат по няколко неща от теб.Въпреки ограниченията , наложени върху utorrent , страниците ми се зареждат със скоростта на охлюв-алкохолик.
Вчера за пореден път установих, че акумулаторът ми е паднал, като члена на онзи булдозерист-камикадзе, за който разправяш.Баба Мазда не щя и да завърти даже.Изпухтявам вземам ключ номер 10 и свалям черната кутия, производство на "Искра". Нося го в мазата и го включвам в зарядното си.То е моята гордост.Едно време, когато се припичах на суходолското слънце, облечен в кафяв шаяк, протриващ космите на слабините ми, бях зачислен на Р-414.Една пролетна вечер, седейки си на топло във фургона, качил крак връз крак на плота, ме осени гениалната идея да изтърбуша резервния блок.Разбираш ме, нали ? Военните, като винаги са били маниаци на тема подсигуряване, и във всека станция имахме по два блока - един основен с който работехме, и един резервен, който стоеше в готовност за да може ако се случо нещо с основния - да превключим веднага на резервния и така връзката да се поддържа постоянно.Да , ама както всичко в България, резервния не работеше.За година и половина, прекарани в Суходол , този блок никога не беше работил, и нокой не знаеше какво му е.Носиха го на ремонт, но и от там вдигаха рамене."Нали си имате работещ ?.Този ще го бракуваме, ама сега няма пари."
Та аз го изтърбуших тогава, и пред очите ми изникнаха доста богатства, които явно на никого не бяха нужни.Избрах си трансофматора на захранващия блок, отделно платката с грецовете и кондензаторите.Пъхнати в мешката ми , изнесени при поредната "градска", най-накрая тези съкровища се отзоваха в мазата ми, в Плевен.
Та от този мастодонт аз си направих универсално захранване.В мометна той ми дава напрежения 3, 6, 9, 12, 24 и 110 V, като с превключвател си ги изправям по желание.Кеф ти прав 12 V, кеф ти променлив.За всекиму според потребностите - за всеки му според възможностите му .Основен принцип на битието, нали така ?
От него съм пуснал паралена инсталация във всички стаи и си имам 12 V захранване във всяка точка на дома ми.Едно време имахме "Юност" - черно бял, и при режима на тока той си работеше без грешка с акумулатор, вързан в тази паралелна мрежа.Отделно във всяка лампа имаше и 12 V крушка, която се захраваше от същия вездесъщ източник.Сега крушките ги няма, акумулатора го включва замо за зареждане, но мрежата си ми е налице и съм готов за авария в АЕЦ.
Пионерче нали си бил ?
Премервам напрежението между клемите на акумулатора - 9 V.
Пъхам аерометъра - всички клетки - под 1.15 плътност на електролита.Цъкам с език и го включвам.Акумулатора ми е 62 аh, зарядното дава 13 V при 4 A на тока . Оставен за 16 часа да се зарежда се предполага, че ще зареди, нали ? 16 х 4 равно ли е на 64 или не ?
Преди малко отвам да го видя.Сладурче.Затоплил се е , всички клетки изпускат мехурчета-ври като джибрите ми преди коледа.Викам си -готов е.Изключвам захранването, меря между клемите - 12 V. Пъхам аерометъра и оставам като гръмнат :
1.250
1.175
1.200
1.225
1.250
1.225

Кофти номер.След 16 часа зареждане - нито една клетка не е достигнала нормално ниво.
извод - или аерометъра ми не е наред, или акумулатора.
На какво да се обзаложим , че е аерометъра ?

PS има доста функции и установявам, че всяко нещо може да се постига поразлични начини.Обикалям различни места в нет-а, в които има уроци, чета от твоята "Библия", и все повече и повече разбирам, че всяка една друга програма за обработване на изображения е като моя акумулатор.
Махнах Бонжура, не се притеснявай - и аз мразя нещо да ми се инсталира без да съм го искал, независимо от това , какви благинки може да ми предложи.Не ми стигат tracking-cookie - тата, GNU-то на чичко Бил, google, с неговия "ъпдейт", Skype, дето прави 1000 връзки с непознати IP-та, ами на всичкото отгоре и PS иска да ме вижда и да се интересува как да подобри моите умения в интернет.
Довечера жена ми и малката жабка се връщат и няма да имам толкова време за нет-а, форумите и PS.Може би ще трябва да си го пренеса на служебния компютър и там да си се упражнявам.
Как мислиш - ще има ли край тази война при теб ?

Утре тук, в правослвния свят е Цветница.Денят в който Иисус е влязал яздейки магаре в Йерусалим.
Ти се избави вече, нали ? Песах при тебе мина, мина и си замина.Нашия сега ще идва.
От самото установяването на празника Пасха между отделните църкви възникнали противоречия относно деня на празнуването му. По-голямата част от западните църкви (Римска, Картагенска и др.) настоявали това да става в неделен ден, т. е. празникът да бъде подвижен. Тази идея особено ревностно защитавал тринадесетият по ред епископ на Рим - Виктор (+199 г.). Антиохийската, Александрийската, Йерусалимската, Кесарийската и други източни църкви празнували Пасхата в първия неделен ден след еврейската Пасха, позовавайки се за това на св. апостол и евангелист Йоан и седмо апостолско правило: "Епископ, презвитер или дякон, който празнува светия ден на пасхата преди пролетното равноденствие заедно с юдеите, да се низвергне...". Малоазийските църкви с център град Ефес от друга страна настоявали отбелязването на Христовото възкресение да става вечерта на 14 ден на месец нисан заедно с евреите. Противоречията прераснали в т. нар. "пасхални спорове", които били прекратени след решението на Първия вселенски събор (325 г.) за едновременното празнуване на Пасха от всички църкви. Оттогава Пасха се отбелязва в първия неделен ден след първото пълнолуние след пролетното равноденствие.

С ежегодното изчисляване деня на Пасхата била натоварена Александрийската църква, тъй като от древността нейната школа била прочута с образованите си астрономи. Всяка година александрийският патриарх изпращал до предстоятелите на останалите църкви т. нар. "Пасхални писма", с които ги уведомявал за деня на Пасхата и свързаните с нея празници. По-къно т. нар. "пасхална таблица" била включена в края на богослужебния устав и други богослужебни книги. Състояла се от девет колони. В тях били отбелязани годината от сътворението на света, годината от Рождество Христово, индиктът, слънчевият цикъл, лунният цикъл, датите, между които може да се случи Пасха, и тн. и т.н.

А днес е Лазаров ден.
"Стани , Лазаре, стани и ходи....." (стига седя пред компютъра да си разваляш очите ) .Навън е топло, 20 градуса на сянка, акумулатора ми продължава да се зарежда....

Как мислиш - има ли моми наоколо, които да ходят да лазаруват ?

Няма коментари:

Публикуване на коментар