22 септември 2009

Находка

Може би се чудите какво съм правил през почивните дни ли ?

Не се чудете де.

Сега ще разберете.



Първо - да ви запозная с най-новата си находка :
Публикувано изображение
Красавица - радиола (радиошкаф) "Акорд 104" , снабден с радиоприемник "Мелодия 2", комбиниран с грамофон, вграден високоговорител, шкаф от ПДЧ.
Произведен е в ЗМР- В.ТЪРНОВО през 1972 година.

Радиоприемникът е 3-ти клас, суперхетеродинов, производство на завод КВ ("Климент Ворошилов" от 1961 година.

Открих тази находка при гостуването си в една вила - на мой приятел-психиатър.Толкова се зарадвах, че той великодушно ми я подари.устройството не работело и се чудел какво да го прави.Аз подскочих от радост и под укорителния поглед на жена ми натоварих шкафа в багажника и нежно го пренесох в къщи.
На следващият ден, след като поизтрезнях , се заех със задачата.
С развиването на болтовете и почистването на феклаиите от плъхове и умрелите буболечки няма да ви занимавам.В крайна сметка, потънал в прах успях да измъкна шасито :

Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

Наистина не работеше.
Въпросът бе - защо ?
Заех се отново с разсфасоване на елементите - извадих лампите :
Публикувано изображение
чрез схемата на задния капак
Публикувано изображение
намерих две от същата серия ( изтърбуших един стар телевизор за да ги намеря ) .Оправих и захранващия блок (също подмених грецовата лампа)
Публикувано изображение
След това се заех с долната част на шасито :
Публикувано изображение
А там открих още една гадост - ей този резистор беше изгорял :
Публикувано изображение
Оправих всички въженца за настройките и феринтата антена :
Публикувано изображение
След цялата тази профилактика и подмяна почистих цялато шаси с прахосмукачката и мека четка с препарат за почистване на прозорци.
Включи захранването, свързах го с един стар високоговорител (4 ома), опънах един дипол за антена и voala : хванах "Хоризонт" на дълги вълни :)
Публикувано изображение Публикувано изображение

Горд от себе си и от свършената работа съм.
Най-после си имам и аз радио като хората.
Мда.


Може би сега е времето да ви запозаня и с работилничката си.Руснаците викат на подобни помешения "мастерская", но за жена ми е "маза" и предназначението и било да се държат компоти там.
Да, ама аз не съм съгласен с тозси факт, и може би заради това бурканите със зимнина съжителстват с инструментариума ми :
Публикувано изображение
Това ми е шмиргелът - сам съм си го направил от електромоторче на пералня "Аурика".Много бръмчи, оста мята, но пък върши работа за точене на ножове и др. продукти на моята дейсност.
Публикувано изображение
Захранващ блок 12 V /110 V - опитах се да му придам форма.Първоначалната му употреба бе за съвсем други цели.След като ми изгоря обаче другия трансформатор - сега се задоволявам с този туч.
Публикувано изображение
Осветително тяло - дизайн a la Trichocephalus de Cardin.Тоже мое производство от фар на "Запорожец".Дава много хубава и най-вече насочена светлина над работното ми място.
Публикувано изображение
Работното ми място анфас.Тясно ми е, всичко е струпано едно връз друго, но ... шерше ла фам
Публикувано изображение
Двата най-използвани уреда при ремонта на радиолата

Та така уважаеми читатели и радиослушатели.
Ето с такива богоугодни дела се занимаваше тия дни вашият покорен слуга Trichocephalus.

3 коментара:

  1. Мечтаех за такова радио, а особено сега мечтата ми никога няма да се сбъдне.

    ОтговорИзтриване
  2. Чудя се между другото дали да прибирам шасито отново в шкафа, или да измисля нещо като прозрачна кутия за него ?
    Ако го прибера в шкафа - така и ще си остане в мазето да събира прахоляк.Жена ми никага няма да съгласи цялата радиола да бъде в хола.
    Ако обаче измисля ( и измайсторя) някаква арт-деко кутия, в която се виждат лампите и всичко останало - дали няма да имам по-големи шансове ?

    ОтговорИзтриване