17 септември 2009

селски записки.....

Сега се връщам от село....Какво да ви кажа-"селска идилия".Както навремето Чудомир беше казал "Село,село,пусто село...."
Картини от селото:слизам от автобуса,въря по баира,слънцето пече във врата ми,няма никаква сянка.Няма и хора.Само аз вървя по баира и си псувам тихичко.Стигнах до къщи след половин час ходене.Вир-вода-кога съм ходил аз толкова време пеша в последните години.
Влизам си в къщи-кучето лае,козите и овцете блеят.Нашите спят.Станаха от слетобеден сън,закусихме,и след разпитването за работата,защо съм напуснал,и след всичките мнения и съвети се започна:
1.)ходене на бахчата (за незапознатите-това е малко парче земя,до която стига вода за поливане-и там се гледат всякакви зеленчукови култури)-бране на краставици,поливане,бране на чушки,поливане,бране на зеле,поливане,бране на.......
2.)ходене на едната нива-бране на царевица,вадене на моркови,бране на изостанали дини,бране и сортиране....
3.)ходене на другата нива-бране на царевица и кършене на листа (от последната-козите много ги обичали...аз ги мразя!)
4.)домашна работа-чистене,подреждане,подготвяне на кошовете (това са едни голимички съоражения за съхранение на обраната и изчистена царевица),чистене на обраната царевица (това е една монотонна работа,състояща се в изчистването на кочаните от листата);изриване на тора на прасето,зайцитер и кошарите на овцете и агнетата......
5.)Единственото добро нещо беше режима:ставане сутрин в 7 часа до 8,30-закуска;обяд в 12,30-01 часа до 14 часа-обилен обяд-салатка с ракийка,супа,второ (с бира или вино),десерт и закон божий-спане да 16-16,30 часа.Работа и вечеря в 21 часа (като се стъмни-по тъмно нищо не се работи.На вечеря се повтаря салатката,ракийката,бирата.Лягане в 22,30.
Железен режим.
Няма стрес,през деня не мислиш за нищо-само работиш.Пари не харчиш.Кафе-само сутрин,на закуска.
"Селска идилия".

04 септември 2006 - 21:28

Няма коментари:

Публикуване на коментар