21 септември 2009

Как да си направим легло

Публикувано от Trichocephalus Икона, 10 август 2009 - 13:47
Започвам днешия пост с угризенията, че забравих да снимам всяка стъпка от изработката, а снимката, която направих накрая е с мобилния ми телефон, а не с фотоапарата - в момента сме разделени с него.

Да започваме - какво ви е необходимо за да си направите легло ?

1.)матрак (използваният от мен е стар, еднолицев, като рамката му е вградена)
2.)челна дъска (с дължина над дължината на самия матрак)
3.)трупчета (аз използвах няколко стари крака от маса, от който си рязах колкото ми е нужно)
4.)опорни дъски (две - с дължина колко е ширината на матрака)
5.)чук, отверка или винтоверт,зеге, метален ъгъл, рулетка, пирони, винтове за дърво, молив, канап

Измервате височината, дължината и широчината на рамката на матрака.Записвате си някъде стойностите за да не ги забравите и да се наложи да мерите по стоп пъти едно и също нещо, както правех аз.
След това решавате на каква височина да ви бъде горната повърхност на леглото.Това е по ваш избор - един обича да ляга на височко, друг на ниско.Аз съм от вторите.
Отбелязвате отстрани - на четири места с молива къде ще бъде.От тази мярка изваждате височината на самия матрак и получавате мястото където ще бъде основата.Там бележите, и забивате четири джамджийски пирончета в ъглите.Опъвате канапа между гвоздейчетата и слагате терзията (нивелира) за да установите дали няма да е накриво някоя страна.Никак не е приятно леглото ти да е накривено на една страна, нали ?
Ако всичко е ОК - започвате с рязането.
Отрязвате си 8 трупчета с дължина около 20 см и ги заковавате хоризонтално на нивото на отметките в четирите ъгъла като гледате да се образува буквата "Г" на ъгъла.
Измервате височината от долния край на всяки така получен ъгъл до пода. Имайте предвид, че подовете винаги са криви - за това - винаги мерете преди да режете за всеки един ъгъл.
Отрязвате си подпорните трупчета и ги закрепвате под ъглите . Коввате ги с по едно пиронче отгоре за да не мърдат.
Остана само да си измерите дължината за челната дъска, да си отрежете необходимото и да си я монтирате с декоративни винтове.
Слагате матрака отгоре :

Публикувано изображение
Честито.

Няма коментари:

Публикуване на коментар