21 септември 2009

Уикенд ?

Публикувано от Trichocephalus Икона, 28 юли 2009 - 08:48 



Публикувано изображение


Тези дни станах специалист по полагането на ламиниран паркет.Дали съм съм посещавал курсове към бюрото по труда ли заради допусната грешка в болницата ли ?- не.Не познахте. Дали съм ходил на частни уроци ? Също не. историята е много, много прозаична и, разбира се, свързана със женска хитринка.
Началото бе миналата седмица, когато се върнахте от морето и имахме малко свободни пари.След един работен ден със жена ми отидохме в "Практикер" за да си купим нов разпръсквач за поливане на градината.....Нищо работа бе.За една нищо и никаква пръскачка влязохме.Докато жена ми разглеждаше магазина аз си се спрях на щандовете с техника и почнах да оглеждам винтовертите, прободните триони и т.н. По едно време жена ми идва и вика - "Хареса ли си нещо ? Сега имаме пари, знам че ти трябват инструменти." При този въпрос на мен сърцето ми започна лудо да тупти, ръцете ми се изпотиха лекичко, колената ми започнаха да потрепват, земята се разлюля по краката... Та - в крайна сметка излязох от магазина като горд собственик на винтоверт, прободен трион и дрелка.Всичките -марка "Skil ". Бях самодоволен и изпъчил гърди като пуяк на бунище.О, горкият аз.
Минаха три-четири дни.Всичко си беше наред. В четвъртък вечерта обаче жена ми вади една от брошурите от "Практикер" и вика - "Дай да махнем този проклет мокет в спалнята -само прахоляк събира, не мога да го почиствам добре.Виж каква изгодна промоция на ламинат има, а и сега си имаш инструменти .... " Нямаше какво да кажа. Просто нямаше. Та , в петък обиколихме четири магазина за подови покрития в града, установихме, че наистина най-изгодно ще ни излезе закупуването на ламината от "Практикер", вечерта отново бяхме в този трижди проклетий магазин, покупките бяха направени.През събота и неделя ходихме малко по Кайлъка, малко по гости, малко по села разни, малко побоядисвах една ограда, малко копах септична яма на село.Малко.
Вчера обаче, след ставането сутринта и задължителната закуска и кафе - до обяд изпразвах и съответно след това разглобявах гардероб, легла, ракла, две библиотеки , изнесох сам всички парчета (рафтове, плоскости и т.н) навън, а в последствие цял ден се усъвършенствах в реденето на ламиниран паркет. В началото го гледай малко тъпичко, защото досега никога не съм виждал как се поставя такова чудо, но след това, като му хванах чалъма - нямаше проблем - слагаш, мериш, режеш с новото си зеге, подпъхваш, правиш "клик" и продължаваш с новия ред. Вечерта, от 21 до 24 часа внасях и сглобявах покъщината върху чисто новия под на стаята.Тоест -за един следобед редя 19 кв.метра ламинат сам, без помощник.Ако имах помощник - може би скоростта щеше да е по-голяма.Кой знае.
Tози, който поставих е от миналоседмичната промоция на Практикер :

Публикувано изображение

Немски, HDF, 8мм, клас 31 , цена 11,99 лв на кв.метър. Цвят - дъб.В другите магазини в Плевен абсолютно същият ламинат е на цена от 13,50 до 17 лв/кв.метър.
Стаята е 16, 8 км.метра. Подът е покрит с ПДЧ-плоскости, под тях изолация с перлит.Въпреки това Взехме не от обикновената подложка за ламинат ( от екструдиран полистирол дебелина 2 мм , цена 0.50 лв на метър и съответно абсолютен боклук - навсякъде "майсторите полагат от нея и заради това ламинатите кънтят на куха лейка, когато стъпвате върху тях), ами взехме от по-скъпата XPS (5 мм, цена 3, 50 лв на кв.метър), която осигурява топло и шумоизолация .
первазите взех от обикновените, пластмасови ( дължина 2,50 м, цена 4 лв на парче , закопчават се за стените с метални клипсове, които се купуват отделно ).
Всичко - ламинат, первази, клипсове, тапички, ъгли - излезе точно 323, 20 лв.
Време за поставяне при разчетка да се поставят от сам чове, аматьор - 7 часа.

Нужни инструменти - зеге (за рязане на ламината), дрелка (за пробиване на дупките за клипсовете на первазите), винтоверт (отново за клипсовете) , ъгъл ( за разкрояване) , молив, рулетка, чук (за набиване на отделните плоскости след поставянето им) .
За зегето се купуват ножчета за рязане на ламинат (става с такива, за дърво, но зъбите им са едри и могат да разрошат плоскостта).
При напасването на отделните плоскости е нужно зачукването им с чука.За да не се развали профила на нута - изполzвайте хартисало парче от самия ламинат.
При поставянето - фугите от стените да не са по-големи от 1 см - нищо, че всички ви казват да оставяте по-големи - имайте предвид, че первазът не покрива фуги над 1 см.
Вместо скъпите клинове, които продават в магазините - използвайте за фугите парчета от кашоните, в които е ламината - сгъвате си ги и оставяте разстояние точно колкото ви е нужно.


Извод : Хора, бойте се от жените си, дори когато дарове ви носят.

p.s.Омир ли го беше казал ?

Няма коментари:

Публикуване на коментар