08 октомври 2009

Есе на тема

тема : Аз съм Българче !!!

Или поне бях българче, защото сега съм 110 килограмов българин ! Още когато бях българче, се гордеех със страната си, сега пак се гордея, но (за съжаление) започнах да се замислям. И колкото повече мисля, толкова повече ме е яд !!!

Яд ме е, че преди няколко дни загледах плаката на "Планетата на съкровищата" и се оказа, че филмът е по идея на некъф американец !!! Ами Румен Петков ??? Той направи анимационен филм "Планетата на съкровищата" още преди 10 години !!! Помните ли кой е Румен Петков ??? Той е създателят на щъркела Чоко и жабока Боко. Сега той работи за Cartoon Network - прави "Джони Браво" и "Лабораторията на Декстър"!

Яд ме е, когато вляза в IMDB.com(най-големият сайт за кино информация в мрежата) и напиша "Bulgaria", намира 2 късометражни филма и (обърнете внимание на това!!!) "King Ferdinand of Bulgaria .... Himself" !!! А ние имаме "Козият рог" и "Време разделно" !!! Яд ме е, че по-лесно можеш да намериш диск със музика на някакво африканско племе, отколкото с родопски песни !!! Яд ме е, че дават разни обезценени американски филмчета за деца по телевизията, а "Войната на таралежите" и "Васко да Гама от село Рупча" сигурно прашасват по рафтовете някъде из БНТ !!!

Яд ме е, че "Канарите" пропяха Рап !!! Яд ме е, че "Притури се планината" на Стефка Саботинова е част от саундтрака на "Беоулф" (това е тъп филм с Кристоф Ламбер), но я нямаше в надписите на края на филма !!! Яд ме е, че българи печелят златни медали, а после слушаме химните на Катар (къде всъшност се намира Катар???), Австралия или даже Зимбабве ако искате !!!

Яд ме е, че Христо Ботев е записан по световните енциклопедии като първият в света, който е отвлякъл параход !!! Яд ме е, че има българи, които си позволяват да викат "Кур за Левски!!!", а Левски е светиня ... Яд ме е, че има хора, "българи", на които като им кажеш, че Къкринското ханче е наблизо, питат дали готвят добре, има ли жива музика и какви са цените там !!!

Яд ме е на мен, защото знам, че нямаме пленено знаме, но знам повече американски генерали, отколкото български !!! Яд ме е, че преиздават Клифърд Саймък и Стивън Кинг, а Емил Манов, Любен Дилов и Агоп Мелконян даже и в библиотека трудно се намират !!! Яд ме е, че в училище се учи "Декамерон" и "Дон Кихот", а има хора, които не са чували за "Самуил" и Чудомир !!!

Яд ме е, че е модерно да се учи английски още от първи клас, а искат да махат "Аз съм Българче" от учебната програма !!! Яд ме е, че хлапетата гледат кеча по телевизията, а не са и чували за Дан Колов и Никола Петров !!! Яд ме е, че БТВ плаща, за да показва филми на "Дисни" всяка седмица, а няма каде да видиш филми на Румен Петков (от българския му период) и на великия Доньо Донев !!! Яд ме е, че първи признахме Македония за истинска държава, а той нашият си, великият Самуил е от Охридско... значи и той не е Български, а македонски цар !!! Яд ме е, че....

Хм... И какво излиза на края ??? Уж се гордея, че съм Българин... уж се гордея с големите си сънародници, а като се огледам... само ядове !!!

Абе, хора, които го четете това... Аз не искам да ме е яд, че съм Българин бе, хора !!!

Моля Ви !!! Кажете ми нещо хубаво !!!

1 коментар:

  1. Ще ти кажа нещо хубаво :) Яд те е, защото имаме много за губене. Ако нямахме в историята си слава и величие, ако днес ние не струвахме 5 пари, нямаше към какво да изпитваме носталгия, нямаше да ни горчи в устата новия имидж, с който оставяме на заден план нашите силни страни.

    ОтговорИзтриване