21 септември 2009

До Там и обратно.Организация на движението по пътищата и в градовете на Каталуня

Публикувано от Trichocephalus Икона, 18 август 2008 - 14:05
На няколко пъти вече споменах, че съм впечатлен.
Автомобили.Тук няма за какво да говорим.Автомобилният парк в Испания изобщо не е впечатляващ.В София (че и в Плевен) можеш да видиш повече скъпи и нови возила, от колкото за две седмици в Каталуня.хората си карат 10-годишните трошки и въобще не им пука.Джиповете са рядкост, мерцедесите-също.За две седмици, като съм пътувал всеки ден, видях само един нещастен "Туарег".
Намалено до 79% (от640 x 424) - Щракнете за да увеличитеПубликувано изображение

Харесах си тази, ама магазинът беше в сиеста тогава
Пътища.В Барселона булевардите (авенида) са огромни.По три-четири ленти във всяка посока, а посредата-задулжително тревни площи.Отдвете страни-тротоари и локални платна.Коли спрели покрай бордюрите-няма.Дупки няма.Кърпежи няма..Няма донякъде нов асфалт, а след това-стар.Обясниха ми, че ако се налага ремонт-затваря се целият път, асфалтира се открай до край и така се пуска.Всички пътища са все едно асфалтирани миналия месец.
Светофари-в градовете има повече светофари, от колкото бездомни кучета.В Барселона на всяко място, където се пресичат две улици има светофар.Ужастно е.Всички спират пред пешеходните пътеки.Никой от пешеходците не "сече" улицата.
Задръствания-в градовете-няма.Дори и час "пик", по улиците и булевардите рядко ще се съберат повече от 10 коли една след друга.Донякъде е така, защото при тези широки улици и булеварди колите застават не една след друга и не стават опашки, но от друга страна се дължи и на огромния брой мотопеди (скутери), мнотоциклети, велосипеди, трамваи, метро........
Алеи за велосипедисти има навсякъде.Понякога платното за коли е само едно в едната посока, но до него е платното за велосипеди.
Намалено до 79% (от640 x 424) - Щракнете за да увеличитеПубликувано изображение

На възлови места в града са разположени стоянки за велосипеди.Тази отгоре е до триумфалната арка.наемът за такъв велосипед струва 1 евро.нямаш ограничение във времето-отиваш до стоянката, тръкваш си дебитната/кредитната карта в подходящия отвор, и едно от колелетата ти се отключва.Мяташ се на него и се возиш.До където искаш, колкото си искаш.Условието е да го оставиш на друга такава стоянка в града, за да го използва и друг след теб.
Всички билети в обществения транспорт са "електронни".купуваш си карта за определен брой пътувания и започваш да се возиш.Картите са еднакви за всички транспорти.Влак, метро, автобус, трамвай.Разпределени са на зони.Барселона е зона 1.След това зоните следват през 10 км.Манреса беше в шеста зона.Картата за десет пътувания струва 31 евро.Тоест-едно пътуване-3,10 евро.Карта за една зона, десет пътувания струва 7 евро-тоест 70 цента пътуването.С нея можете да пътувате в рамките на 90 минути без да се налага повторна регистрация , със всички транспорти в града (може да се качите на влакчето, като маркирате картата си, след това да се придвижите с метроро, а от него да се качите на автобус, а после на трамвай без да се налага да маркирате отново)
Намалено до 79% (от640 x 480) - Щракнете за да увеличитеПубликувано изображение

по тересите и покривите-нявсякъде има цетя, а даже и дървета.По палмите по улиците има папгали.Много гадно цвъкат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар