26 октомври 2009

Относно кражбите на велосипеди




( размисли по повод кражбата на съфорумно колело) 
Карането на велосипед, както всички знаете е здравословно, замества потенето във фитнес залите, приятно е да ви полъхва ветреца по лицето, може да карате индивидуално, или групово - като си намерите някое гадже, с което да споделите общия интерес към разходките с велосипед.Отделно е един доста приемлив начин за придвижване в задръстванията.
Като старо магаре аз съм имал доста велосипеди през живота си досега и мисля и в бъдеще да имам и други.

Първото ми го откраднаха от стълбището - точно както при теб, sed_ally  .Беше в Попово, Блок "Русаля 2" (sposata знае какво е това) , живеехме там на 9-тия етаж. Бях във втори клас, когато се случи случката.
Второто ми го откраднаха вече в Плевен ( бях 5-ти клас) - от двора на къщата ми.Отново беше заключено, отново срязано въже..
Третото - пак в Плевен, отмъкнаха ми го под носа при едно ходене да се къпем във Вита с едни приятелчета.Риба ловихме, къпахме се - когато се върнахме при багажите - колелетата ни ги нямаше.
Четвъртото ми го отнесоха докато бях студент, отидох при едно гадже през една нощ, квартирата и беше в блоковете над военна болница, 6-ти етаж, заключих колелото за радиатора на стълбището -на сутринта го нямаше.
От тогава не съм имал колело.

Третото и четвъртото пък аз бях си ги купил и аз от "нощния магазин" - едното от един блок в "Дружба", другото - от "Сторгозия".

Всъщност -в кражбата на велосипеди няма нищо лошо - колелото не се разфасова, радва нов собственик, движи се по пътищата, само дето сменя притежателя си за известно време.
Откраднали го от теб ?
Отиваш - открадваш си друго, този пък, от когото ти си открадна - и той отива и си краде трето колело. Четвъртият по веригата пък е богат, и си купува чисто ново колело, което пък друг човек ще открадне.....

И ето - има работа за всички, заводите работят, произвеждат колелета, работниците са щастливи, че получават заплати, купуват си стоки ( а те се произвеждеат от други работници, които също са доволни) , храна, бабичките по селата и те са щастливи , че  си продават доматите.
Отделно се създават и емоции за участниците - тези от които биват откраднати колелата имат прилив на адреналин, обогатяват си речника със псувни, след това започват да си размърдват сивите клетки как да се справят със създалото се положение.
Тези пък , които придобият ново колело - отново имат прилив на адреналин,  радост от новата придобивка, гордост след това, че са успели хем да си "върнат" кражбата, хем и от това, че отново карата велосипед.
От друга страна се създава и работа за нашата достопочтенна полиция на която една гонитба на откраднато колело се явява като тренировка, и отново -емоции, адреналин, гонитба, разследване.

Виждате ли колко ползи има от доброволната смяна на собствениците на колелета ?
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар