24 ноември 2009

Ремонт на резачка ( оранжева )

Здравейте отново от работилницата, а историята този път е следната.....

Първо, да ви кажа, хората от Самоводене и котка не си вземат, аз цяла жена си взех. Съответно тъстът ми си е там.Жив и здрав да е човекът, но преди няколко седмици по улицата минал един циганин и му рекъл "Бате, ей тая резачка си я купих от магазина за 300 лв, ама на изплащане и сега нямам пари да покривам вноските.Дай да ти я дам , а ? "  
След кратък пазарлък и демонстрация , че уредът работи, тъстът ми се е сдобил с резачката за 100 лв.
Така.Всичко до тук е добре, ама на следващия ден, когато и сипал бензин и решил да реже с нея се оказало, че бензинът изтича от всяка дупка  - все едно не си е купил резачка, ами лейка. 
Ще питате каква марка е, сигурно ?
Ами - оранжева.
Честно бе хора - оранжева е. Никъде няма нито лепенка, нито някакъв фирмен знак.Просто оранжева резачка.
Даде ми я тъстът - да я занеса в някой сервиз или да я дам на "някой който разбира от такива нещо" и да се види става ли за нещо.
Е, аз такъв "разбирач" е познавам, а в сервизите искат пари , нали се сещате. Пари кат вестници, дето викат хората, ама моя милост тази година беше забравил да се абонира ....Та запретнах аз ръкави, въоръжих се с :
1.)кръстата отверка
2.)права отверка
3.)шестограм
4.)ключ комбиниран от Still ( цена 12 лв.)
5.)двукомпонентно епоксидно лепило.Цена -4 лв в "Метро".

и проснах оранжвия змей на тезгяха в мазата...
След сваляне на шината и премахване на всички капаци реших да премахна всичко, което ми пречи.Със шестограма и отверките развих всички болтове, които прецених, че не са на самия двигател, ами служат за прикрепване на двигателя към дръжката.
Е, явно преценката ми е била правилна, защото в резултат получих това :


Открих причината - резервоарът за бензин е в дръжката, но  при сгобяването двете части не са били залепени навсякъде, ами само на няколко места.Разбира се, че ще тече.То оставаше и да не тече.

Помислих малко, пробвах да разлепя това, дето е залепено, не успях и се отказах - имаше вероятност да счупя и без това лефтерната дръжка, и заради това реших да мина с лепилото отгоре, по шева.

Двукомпонентното лепило е лесно за употреба - натискате и двете бутала на спринцовката, а след това смесванете двете части хубаво, докато си променят цвета.Нанасяте, и изчаквате да засъхне.

Аз оставих дръжката да съхне 24 часа.
След това пристъпваме към обратното сглобяване.
Огледайте първо двигателя :

Да не сте замърсили жигльорите на карбуратора, или на е попаднало нещо във въздоховода.
Ако всичко е наред, сложете го на дръжката и прикрепвайте с винтовет.Първи ядове ще имате със лостчето от спусъка до дроселовата клапа, както и със самото заключване на спусъка.
С малко опити , грешки и спувни ще се оправите -сигурен съм във вас.

Следващото нещо е да закрепите дръжката и страничния капак при магнета :

Внимавайте при положението на палците на въженцето на стартера :

Ако всичко е наред - закрепете страничния капак с винтовете :

Обръщаме машината въху тезгяха

закрепваме горния капак , като внимаваме за положението на маркучетата за бензин и кабела на свеща :

Следва поставянето на въздушния филтър :

и затваряне на горната част.
Обръщаме машината от другата страна :

Тук поставяме шината и веригата , уверяваме се , че спирачката е здрава и читава, смазваме дупчиците на шината, и затваряме капака.


 Уверяваме се, че всичко е поставено по местата си, не сме пропуснали нищо ( на мен ми хартиса една тапичка) , пълним масленото резервоарче с масло , бензиното  -с бензинова смес, прекръстваме се, затваряме смукача, включваме тока, и дърпаме въженцето.
Резачката запалва :

Синкавото на въздуха на снимката е от изгорелите газове.
Гасим машината от ключето и  излизаме навън  :

Режем и си свиркаме.
Пушим една цигара доволни от свършената работа.
В събота ще ходим в гората

Заключение : 
По света хората може да си правят разни бърлоги, в които да се занимават с хобитата си, аз пък се завирам в мазата си и придобивам саморъчна квалификация.

2 коментара:

  1. Моето село е точно до твоето - Първомайци.

    За работата - още един път да се докаже, че българина разбира от всичко, което започне ..

    :)

    ОтговорИзтриване